woensdag 26 juni 2013

Eenpersoonsrestaurant Eenmaal - Amsterdam

In Nederland zie je niet vaak mensen die gezellig alleen uit eten gaan. Tijdens de luttele minuten dat ik alleen in een restaurant wacht op mijn vriend is mijn iPhone mijn steun en toeverlaat. Dat geeft toch een beetje houvast.

Eten in mijn eentje
Gek eigenlijk. Twaalf jaar geleden tijdens mijn stage in Parijs deed ik als de Fransen. Ik ging regelmatig alleen naar een bistro, bestelde een drankje en plat du jour, keek wat er om me heen gebeurde, las Le Monde (lees: probeerde Le Monde te lezen) en rekende af. Ik genoot in mijn eentje. Niemand vroeg zich af of mijn date me had laten zitten.

Eenpersoonsrestaurant Eenmaal
En dan opent - in Nederland nota bene - restaurant Eenmaal haar deuren. Een briljant concept! Eenmaal is het eerste eenpersoonsrestaurant ter wereld. 'Waar je doorgaans samen uit eten gaat, ben jij bij Eenmaal in eigen gezelschap. Hier kun je dineren in aangename eenzaamheid', aldus initiatiefnemer en ontwerper Marina van Goor.

Reserveer een eenpersoonstafel
Op vrijdag 28 en zaterdag 29 juni is het Pop-Up restaurant geopend. Voor slechts 25 euro geniet je hier met jezelf van een viergangendiner en drankjes. Zeker weten dat er een plekje voor jou is? Reserveer een tafeltje via reserveren@eenmaal.com. Laat je iPhone in je tas en ervaar. Nu maar hopen dat Eenmaal niet eenmalig haar deuren opent en dat we vaker af en toe aangenaam alleen kunnen genieten.

W.V.T.T.K.
Opvallend: zelfs de spellingcheck herkent het woord eenpersoonstafel niet. Daar komt na komend weekend vast verandering in.

Pop-Up restaurant Eenmaal, Bos en Lommerweg 361, Amsterdam, www.eenmaal.com 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten