donderdag 1 augustus 2013

Conceptstore Merci - Parijs (FR)

Merci aan Bernard en Marie-France Cohen die in 2009 de conceptstore Merci aan de Boulevard Beaumarchais (Haut-Marais) zijn gestart. Merci is een lifestylewinkel gevestigd in een prachtig pand met drie verdiepingen vol smaakvolle mode, designproducten en woonaccessoires. Plus een café, restaurant en kantine.

La Parisienne
In het boek La Parisienne - te koop in winkel - las ik een tijd geleden over Merci. Een bezoek stond dan ook hoog op mijn lijst. Na een zakelijke bespreking in Parijs, bezocht ik samen met mijn vriendin, collega en blogger FromEzterWithLove (bekijk haar blog voor meer Merci) het Parijse winkelwalhalla.

De winkel
De conceptstore Merci is groot, maar voelt - op een prettige manier - klein door de verschillende verdiepingen en ruimtes. Je struint langs très Parisienne mode (zelfs de kledinghangers zijn stijlvol), uitgesproken sieraden in glazen cassettes, de geuren van Annick Goutal, grappige stationary items, en interieur waar je direct je huis mee wilt inrichten. En er is nog zoveel meer moois van ontwerpers en labels als Anthology, Monsieur, Les Petits Blablas, Arne Jacobsen en bekende Nederlandse namen zoals Piet Hein Eek, Kaptein Roodnat en Ineke Hans. Inderdaad, was je ogen en laaf de geest.

Naar het café, restaurant of de kantine?
La Cantine is gevestigd in de kelder. Op dit niveau vind je ook goed betaalbare items die uiteraard allemaal lonken. Wel of niet kopen? Alle tijd om over na te denken tijdens een heerlijk broodje. Het Used Book Cafe bevindt zich op de begane grond. Hier drink je een drankje en lees je een boek uit de grote boekenkast. Het Cinéma Café is licht en open en heeft een relaxed terras aan de Boulevard Beaumarchais. Mensen kijken! Tip: de 'Assiette Merci' bij het Cinéma Café is overheerlijk!

Verkocht door Merci
Na een bezoekje aan Merci; ben ik twee tasjes vol breekbare spullen rijker, aardig wat euro's lichter, voel ik een continue aandrang om mijn huis opnieuw in te richten en bruis ik van de ideeën voor een nieuwe garderobe. Eenmaal bij Merci geweest, betekent gegarandeerd een volgend bezoek aan Merci. Nu al zin in! Ook zin om te shoppen en kun je niet wachten op jouw bezoekje aan Merci? Je kunt alvast fijn online shoppen!

Merci, 111 Boulevard Beaumarchais, Parijs, www.merci-merci.com

















Copyright beelden: www.tillietip.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten